Inloggen
Winkelmandje
  Vanaf €50,00 gratis verzending in NL                           60 dagen bedenktijd                            Megastore in Almere                            Bel ons op 036 536 9440
Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
301,29-17%
249,01
Zet op verlanglijstje
Klanten beoordelen ons met een 9,3

Online status: Op voorraad


Voor 17:00 besteld (op werkdagen) is morgen in huis


Winkel in Almere: Op voorraad

Reviews Schrijf een review
 
Toevoegen aan favorieten
  • Altijd goede service
  • Altijd scherpe prijzen
  • 60 dagen bedenktijd
  • Gratis verzending vanaf € 50,- in NL
  • Gratis afhalen in Almere
Victron Smart BMS 12/200
Victron Smart BMS 12/200
301,29-17%
249,01
  • Artikelomschrijving & specificaties
  • Documenten
  • Accessoires
  • Veel gestelde vragen

Barcode

Artikelomschrijving

Accubeheersysteem (Battery Management System)
Het BMS maakt verbinding met 12,8 V Victron LiFePO4 (LFP)-accu’s. Tot 5 accu’s kunnen parallel geschakeld verbonden worden.
Kan gebruikt worden als een systeem aan/uit-schakelaar.

Bescherming startaccu
Deze functie is vergelijkbaar met die van een Cyrix Accu-combiner of Argo FET Accu-scheidingsschakelaar. Stroom kan enkel naar de LFP-accu stromen wanneer
het ingangsvoltage (= voltage op de startaccu) 13 V overschrijdt.
Bovendien kan stroom kan niet terugstromen van de LFP-accu naar de startaccu, waardoor mogelijke schade aan de LFP-accu vanwege overmatig ontladen
wordt voorkomen.

Alternator en accubescherming
De ingangsstroom is elektronisch beperkt tot ongeveer 90 % van het zekeringsgehalte. Een 100 A zekering bijvoorbeeld zal daarom de ingangsstroom beperken
tot ongeveer 90 A.
Het kiezen van de juiste zekering zal:
a. De LFP-accu beschermen tegen overmatige laadstroom (belangrijk bij lage capaciteit LFP-accu).
b. De alternator beschermen tegen overbelasting bij een hoge capaciteit LFP-accubank (de meeste 12 V-alternatoren zullen oververhitten en defect gaan
wanneer ze gedurende meer dan 5 minuten draaien op het maximale uitgangsvoltage)
.
Belasting/acculader uitgang-ingang (voedingspoort SYSTEM+)
Deze voedingspoort kan worden gebruikt om de LFP-accu op te laden of te ontladen (d.w.z. via een acculader, een omvormer of een omvormer/acculader) met
een maximale continue stroom van 200 A in beide richtingen.
Kan ook worden gebruikt als belastinguitgang zodat DC-belastingen direct op deze poort kunnen worden aangesloten. De poort is beveiligd tegen kortsluiting
met een piekontladingsstroom van 400 A.
De Smart BMS zorgt ervoor dat de ontlading van de accu zal worden gestopt in geval van dreigend celondervoltage.
De Smart BMS zal het laden via deze poort mogelijk maken, maar er kan geen laadalgoritme intern worden toegepast.

Bescherming Li-ion-accu
Overmatige ingangsstroom en stroomstoten worden neerwaarts geregeld tot op een veilig niveau.
De Smart BMS stopt met laden in geval van celovervoltage of een te hoge temperatuur. Het heeft drie uitgangen, vergelijkbaar met de SmallBMS:
Belastingontkoppelinguitgang
De Belastingsuitgang is normaal hoog en wordt zwevend bij imminent celondervoltage (standaard 2,8 V / cel, aanpasbaar op de accu tussen 2,6 V en 2,8 V per
cel). Maximumstroom: 10 mA. De Belastingsuitgang kan gebruikt worden om de externe aan / uit van een Battery Protect, omvormer, DC-DC converter of andere
belastingen te regelen.

Vooralarm uitgangsvoltage
De vooralarmuitgang kan worden gebruikt als waarschuwing wanneer het accuvoltage laag is en zal uitschakelen kort voordat de
belastingsuitgangontkoppeling wordt uitgeschakeld vanwege ondervoltagevan de cel.
De vooralarmuitgang kan gebruikt worden om een relais, led of buzzer aan te sturen. Het kan geconfigureerd worden als voortdurend of periodiek signaal.
De vooralarmuitgang is normaal zwevend en wordt hoog bij imminent celondervoltage (standaard 3,1 V / cel, aanpasbaar op de accu tussen 2,85 V en 3,15 V per
cel). Maximumstroom: 1 A (niet beveiligd tegen kortsluiting)
De minimale vertraging tussen het vooralarm en het loskoppelen van de belasting is 30 seconden.

Laadontkoppelingsuitgang
De Laadontkoppelingsuitgang is normaal hoog en wordt zwevend bij imminent celovervoltage of overtemperatuur. Maximumstroom: 10 mA. De
Laadontkoppelingsuitgang is niet geschikt voor het voeden van een inductieve belasting zoals een relaisspoel. De Laadontkoppelingsuitgang kan gebruikt
worden voor het aansturen van: de externe aan / uit van een lader, een Cyrix-Li-Laadrelais, een Cyrix-Li-ct Accu-combiner.
(Opmerking: in bepaalde gevallen zal een interfacekabel nodig zijn, lees de handleiding).

Externe aan / uit-ingang
De externe aan / uit-ingang regelt het laden via de alternator. Wanneer uitgeschakeld is laden via de alternator uitgeschakeld terwijl de BMS-functionaliteit actief
zal blijven, toestaand dat belastingen en opladers blijven werken, ongeacht de status van de externe ingang.
Wanneer “systeem aan / uit schakelaar” ingeschakeld is via VictronConnect zal de BMS-functionaliteit ook uitgeschakeld worden.
Het bestaat uit twee klemmen: Externe L en Externe H. Een extern(e) aan / uit-schakelaar of -relais kan verbonden worden tussen H en L.
Als alternatief kan klem H omgeschakeld worden naar accu plus of klem L kan omgeschakeld worden naar accu minus

Beveiligd tegen ontsteking
Geen relais, maar MOSFET-schakelaars,
en daarom geen vonken.

Documenten

Specificaties

MerkVictron
CategorieBMS accu management
EAN Code8719076052883
ArtikelcodeBMS210055000
VendorcodeBMS210055000
VerpakkingStuk(s)

Accessoires

Schrijf een review

Aantal sterren
Plaats review

Stel een vraag over dit artikel

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen