Em-trak
Één model met verschillende aansluit en connectie mogelijkheden, dat ontwerp werd al door meer AIS producenten op de markt gebracht. Toch weet Emtrak te verrassen met haar producten vanwege de betaalbaarheid, maar ook door de eenvoudige installatie.
Dankzij het zwart/oranje ontwerp is Emtrak een herkenbaar product geworden in de watersport wereld. Emtrak’s filosofie houdt vooral in dat één model verschillende connectie opties heeft. Dat betekent dat elk kastje er in principe exact hetzelfde uitziet, alleen de aansluiting naar het boord systeem kan verschillen. Daarnaast heeft het merk ook verassende modellen ontworpen zoals een AIS transponder met ingebouwde nood-accu (goed voor 120 uur uitzenden wanneer het boorsysteem faalt) en een AIS met geïntegreerd navigatiedisplay.
Standaard kent een class B AIS van Emtrak een VHF, GPS, NMEA0183 en NMEA2000 connectie. De GPS is hierbij vaak optioneel aangezien de antenne module ook al in het apparaat zelf zit. Het verschil treed pas op bij de keuze om ook draadloos met het apparaat te kunnen verbinden. De uitgebreidere modellen kunnen namelijk ook via Wifi en Bluetooth worden benaderd. Tel daar de mogelijkheid van een ingebouwde splitter en een SODTMA transponder bij op en de keuze is ineens behoorlijk groot geworden. Gelukkig heeft Emtrak ook een bijzonder handige AIS selector op haar website staan om de keuze eenvoudig te houden.
Uiteraard biedt Emtrak haar producten niet alleen voor de pleziervaart aan. Ook in de beroepsvaart is het een veel gebruikt merk vanwege de Class A AIS. Uniek hier is de keuze voor het, eerder genoemde, navigatiedisplay. Aangezien het voor de beroepsvaart een verplichting is om de AIS altijd direct vanaf de stuurpositie af te kunnen lezen een ideale optie, zo kan er namelijk meteen ook op de kaart gekeken worden. Overigens is een dergelijk model ook verkrijgbaar met een ingebouwde B transponder.
Voor echte offshore liefhebbers levert het merk ook noodbakens zoals een AIS SART en een ‘small vessel tracker’ voor aan boord van kleinere boten, optimale veiligheid dus.
Dankzij het zwart/oranje ontwerp is Emtrak een herkenbaar product geworden in de watersport wereld. Emtrak’s filosofie houdt vooral in dat één model verschillende connectie opties heeft. Dat betekent dat elk kastje er in principe exact hetzelfde uitziet, alleen de aansluiting naar het boord systeem kan verschillen. Daarnaast heeft het merk ook verassende modellen ontworpen zoals een AIS transponder met ingebouwde nood-accu (goed voor 120 uur uitzenden wanneer het boorsysteem faalt) en een AIS met geïntegreerd navigatiedisplay.
Standaard kent een class B AIS van Emtrak een VHF, GPS, NMEA0183 en NMEA2000 connectie. De GPS is hierbij vaak optioneel aangezien de antenne module ook al in het apparaat zelf zit. Het verschil treed pas op bij de keuze om ook draadloos met het apparaat te kunnen verbinden. De uitgebreidere modellen kunnen namelijk ook via Wifi en Bluetooth worden benaderd. Tel daar de mogelijkheid van een ingebouwde splitter en een SODTMA transponder bij op en de keuze is ineens behoorlijk groot geworden. Gelukkig heeft Emtrak ook een bijzonder handige AIS selector op haar website staan om de keuze eenvoudig te houden.
Uiteraard biedt Emtrak haar producten niet alleen voor de pleziervaart aan. Ook in de beroepsvaart is het een veel gebruikt merk vanwege de Class A AIS. Uniek hier is de keuze voor het, eerder genoemde, navigatiedisplay. Aangezien het voor de beroepsvaart een verplichting is om de AIS altijd direct vanaf de stuurpositie af te kunnen lezen een ideale optie, zo kan er namelijk meteen ook op de kaart gekeken worden. Overigens is een dergelijk model ook verkrijgbaar met een ingebouwde B transponder.
Voor echte offshore liefhebbers levert het merk ook noodbakens zoals een AIS SART en een ‘small vessel tracker’ voor aan boord van kleinere boten, optimale veiligheid dus.